Infoacademy
CISCO Networking Academy Program
1
Elemente fundamentale JAVA
  • resurse necesare pentru dezvoltarea unui program JAVA
  • variabile
  • tipuri de date
  • afisarea pe ecran
  • operatori
  • structura unui program JAVA
2
Controlul executiei. Array-uri
  • instructiuni decizionale
  • instructiuni pentru executie repetitiva
  • array-uri JAVA: fundamente si particularitati
  • array-uri unidimensionale si multidimensionale
  • crearea array-urilor
  • popularea array-urilor
  • parcurgerea array-urilor
  • functii utile pentru procesare de array-uri
3
Fundamentele programarii orientate pe obiect
  • notiuni generale de programare obiectuala
  • definirea si structura unei clase
  • atribute
  • metode
  • niveluri si modificatori de acces
  • incapsulare
  • supraincarcarea metodelor
  • constructorul
4
Facilitati de limbaj si clase predefinite utile
  • crearea de constante folosind cuvantul cheie final
  • campuri si metode statice
  • tipuri de date enumerate
  • documentatia claselor JAVA
  • clase predefinite utile
  • clase de impachetare
  • clase pentru lucrul cu siruri de caractere
  • clase pentru citirea de input de la utilizator
5
Pachete JAVA. Pachetul java.time
  • conceptul de pachet si utilitatea sa
  • plasarea claselor in pachete si accesarea lor ulterioara
  • directiva import
  • structura de pachete JRE
  • mecanismul implicit de incarcare a claselor
  • arhive jar
  • lucrul cu informatii de natura temporala folosind clasele din pachetul java.time
6
Mostenire
  • conceptul de mostenire
  • relatia introdusa intre clase si ierarhii de clase
  • controlul accesului la membrii mosteniti
  • overriding
  • upcasting si polimorfism
  • metode si clase abstracte
  • interfete
7
Interfete grafice Swing
  • componente grafice si arhitectura generala a unei aplicatii cu interfata grafica
  • tipuri de componente
  • construirea si afisarea unei interfete grafice
  • sistemul de evenimente; tratarea interactiunii utilizatorului cu interfata grafica
  • clase interioare si utilitatea lor in tratarea evenimentelor
  • componente Swing ce afiseaza informatie complexa
8
Colectii. Generics. Lambda expressions
  • interfetele colectie
  • implementari posibile pentru colectii - avantaje si dezavantaje
  • parcurgerea colectiilor
  • ordonarea colectiilor
  • tipuri de date parametrizate
  • lambda expressions
  • method references
9
Stream-uri. Sistemul de exceptii
  • necesitatea existentei streamurilor
  • compozitia unui pipeline
  • operatii intermediare
  • operatii terminale
  • arhitectura si utilitatea sistemului de exceptii
  • generarea unei exceptii
  • propagarea si prinderea unei exceptii
  • exceptii checked si unchecked
10
Lucrul cu sistemul de fisiere
  • diferente intre sistemele de operare
  • lucrul cu cai in sistemul de fisiere
  • solutii pentru lucrul cu cai din pachetul java.io
  • solutii pentru lucrul cu cai din pachetul java.nio
  • stream-uri
  • serializare
  • solutii pentru selectie fisier in aplicatii cu interfata grafica
11
Multi-threading
  • procese vs threaduri
  • solutii de nivel inalt - clasele Timer
  • utilizarea directa a clasei Thread si a interfetei Runnable
  • stari posibile ale unui thread
  • accesul concurent la date comune
  • pachetul java.util.concurrent
12
Interactiunea cu servere de baze de date relationale
  • concepte SQL si JDBC
  • deschiderea conexiunii cu serverul
  • interogarea serverului
  • procesarea rezultatelor unei interogari
  • extragerea de meta-informatie
  • tratare warning-uri si erori
  • lucrul cu obiecte de tip RowSet

Curs Linux!



In data de 3 Nov ora 18:00 incepe cursul de Linux Admin & Servers cu predare live.

Va asteptam!